måndag 23 mars 2009

Bygglov och annat..

Mycket hinns med trots att jag är sjuk.. för nu kan jag ju bara sitta här och klura.. så mycket jag ork...

Igår kom pappa på att vi kunde ju bygga ett fristående garage istället för att bygga ut det garaget vi har nu, som sitter ihop med huset.. mycket enklare blir det då.. enklare, billigare och bättre helt enkelt.. brabra..

Sitter nu och kollar på garagebyggsatser, ska kolla vad vi ska ha gör krav och sen skicka iväg förfrågan på offert.. Mycket att göra.. Har varit i kontakt med snubben som har hand om bygglovsärenden i kommunen också.. han lät positiv.. kalas..

Kommer ju att kosta skjortan det här.. bara en sån sak som att fälla träden som står där är ju en kostnad.. hyra traktorsläp eller lastbil, fixa betongbil.. köpa betong, armering och allt sånt.. sen ett garage på pall.. fint.. jaaa.. får la se hur det här kommer att gå.. Alec är glad iallafall.. ett dubbelgarage så blir han nöjd.. bra det.. så får jag plats med Seaten i gamla garaget också.. lite knöligt att byta däck på bilen ute när man bor i en backe...

Aaajaaa.. nu ska jag ringa lite samtal sen är det soffan och boken som gäller en stund. .

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar