söndag 1 mars 2009

Mysmorgon!

Vaknade strax efter åtta, gick upp och startade perkulatorn, knäppte på tv och hämtade Tjabo.. sen har vi legat där hela förmiddagen, kollat på Vasaloppet.. Eller ja, Tjabo har ju inte tittat, han har flängt omkring precis överallt.. rullat, klättrat, hängt, sprungit, gömt sig... busat med allt han kom åt.. tyvärr var det ju bara fjärrkontrollerna som låg i soffan... vi har inte så många knappar kvar på dem..

Alec står i köket och lagar mat... , det brinner i kaminen, varmt och skönt..

Ska åka till grannbyn och hämta några kubik ved senare på eftermiddagen..

Tror jag ska ta en vilodag idag, har varit två tunga pass nu i helgen.. först bänk i fredags och sen marklyft, rygg mage och biceps igår.. det tar på kroppen..

Så, tredje passet marklyft igår alltså.. efter att inte ha kört nå marklyft alls på flera år har jag nu gett mig tusan på att jag ska tillbaka dit jag en gång var.. alltså mitt personliga rekord på 132.5 kg ska jag ta.. snart.. tre pass och jag är nu uppe på 120.. känns finfint.. såå.. till sommaren ska jag väl vara där.. det lär ju inte bli så svårt.. :)

Nee, nu ska jag gå och äta, sen blir det till att klä sig varmt, det blir väl några timmar utomhus idag.. skönt!

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar