måndag 2 mars 2009

Hej Torgny!

Jag har haft en bra dag på jobbet idag.. alldeles lagom mycket att göra..

Vid lunchtid kom en säljare från FMM/Mora.. Han hette Torgny.. Stod och pratade skidor med alla andra.. har varit mycket skidsnack på Dahl i vinter.. speciellt så här dagen efter Vasaloppet..

Min bror har varit in på Dahl idag med.. samtidigt som den här Torgny var där..

När jag sen kom hem till mamma och pappa för att rota lite i boden var bror där med.. han frågade vad Torgny Mogren gjorde på Dahl... GAH! Hur kan jag vara så dum att inte koppla ihop.. "Hej Torgny från Mora (Staden och företaget) Jaså, du har också åkt en massa skidor i vinter?!" Jag är en dingpäls!!

Jag har tillochmed Torgnys autograf.. Den skrev han till mig efter Storviksstaffetten för många år sen... Jo, men jag kände ju inte igen honom i civila kläder.. hade han haft pjäxor på fötterna och tajta brallor så hade det nog varit lättare..

Kom just hem, sitter och funderar på om jag ska låta bli gymet idag, det blev så sent.. men vi får se, hinner nog ändra mig många gånger..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar