söndag 1 mars 2009

Vilodag = springtur..

Idag har jag träningvärk överallt sen marklyftet igår och bänken i fredags.. Så, bestämde mig tidigt i förmiddags att jag skulle ha en vilodag idag.. skulle ju ändå bära en massa ved på eftermiddagen, men, vi ska inte hämta veden fören 18.00, så då tänkte jag att jag skulle ta en springtur före.. och så vart det..

Sitter nu här och eftersvettas som en gris i en het bastu.. Endorfinet sprutar ut öronen på mig redan.. vilken känsla!

Tycker det är riktigt riktigt tråkigt att jag faktiskt inte varit ut på en enda springtur under hela februari.. det har helt enkelt inte funnits tid till det.. eller, jo, helgerna, då har man tid, så är det bara.. men helgerna har varit fyllda med en massa andra saker, en massa måsten och mycket gymträning.. så därför har det helt enkelt inte blivit tid över för löpningen.. gymet har jag alltid tid med.. så är det.. varje dag.. men gym och löpning på samma dag mitt i veckan går bara inte.. synd det.. för jag mår så bra av det.. lika bra som efter ett riktigt tuuungt gympass.. men då ska det vara tungt.. :)

Nej, nu ska jag trycka i mig lite kolhydrater, sen är det duchen som gäller innan långkallingarna åker på igen.. blir väl ute i några timmar i skogen.. grannbyn.. skulle iofs få hjälp på med veden på släpvagnen, traktorer är bra..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar