söndag 17 april 2011

Åter igen..

Vilken störtskön söndag!

Planen sprack redan 06.00 i morse, tanken var en långpromenad, vi skulle ta bilen hemifrån mor och far halv nio. Av någon anledning ringde pappa redan klockan sex och sa att det inte blev nå.. De blev nog matförgiftade igår han och mamma..

Jag klev alltså upp klockan sex, drack kaffe och slöade omkring till nio och sen gick jag ut i trädgården.. Före 13 hade jag hunnit kratta i några timmar, tvättat och hängt och dessutom gjort matlådor.. Effektiv..

Tog en vilostund på soffan efter maten och sen klockan två har jag krattat.. Det är ju så att jag ska så gräs, men det är en del underarbete som ska göras.. Det är stenar och rötter precis överallt!! Eller, rättare sagt det VAR stenar och rötter överallt..

Stenarna gjorde jag såhär med:


... Åsså har jag krattat.. Det är inte överdrivet spännande att kratta jord.. Men det blir fint sen när gräset gror. 



Jag har tagit några välbehövliga pauser i mitt krattande, då har jag lagt mig på gräsmattan bredvid Tjabo och bara legat där.. När jag låg där och bara låg hörde jag prassel trädet bredvid, vi hade fått sällskap av mitt favoritdjur.. 



Nu gör jag kväller, ikväll ska jag ta det mycket lugnt, ligga i soffan och äta popcorn.. 

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar