fredag 8 april 2011

Sökord..

Det som är ytterst roande med denna blogg på blogger.se är att statistiken är djupgående. Inte nog med att jag ser vad mina läserare har för operativsystem, jag ser vilka sidor som länkar till min blogg och det roligaste av allt, jag ser vad folk har använt för sökord i Google för att komma hit. 

Det är förstås inte alltid roligt att se vilka ord jag använt som har gjort min blogg sökbar.
Idag har sju sökningar på ordet "Hattifnatt" lett någon in hit..




Två sökningar på "nakenbad" har lett in hit.
Hattifnattar och nakenbad.. Jag vet ju när jag använt dessa ord här i bloggen. En mer förvånande sökning som lett hit är "Skoteroverall", den person som googlat det ordet måste ha letat sönder google innan han kom in hit.

Det märks också att paramotorer och skärmflygning är en liten sport i Sverige, såna sökningar leder ofta till mig.

Hur som, kul att titta på statistik, jag är en statistiknörd som tillbringat många timmar på Statistiska Centralbyrån bara för att det är roligt..

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar