onsdag 6 april 2011

Uppsvullen..

Jag tänkte att gårdagens inlägg skulle bli ett mer sällsynt gnällinlägg.. Faktum är att jag skulle kunna skriva ett ännu gnälligare inlägg idag.. Upp i morse och iväg till jobbet, gav upp vid lunch, storhandlade på apoteket och for hem och sov. Jag är svälld, kan inte tugga, har feber och mår allmänt dålig.. Är det så här det känns att bli vuxen? Att få tänder.. Om man är vuxen när man fått visdomständerna kan jag berätta att jag kommit mer än halvvägs nu..

När jag vaknade åkte jag ner till mamma för att påskpyssla, gjorde en kyckling och fick faktiskt i mig mat. Sen svällde truten och halsen igen och käken låste sig ännu mer och tårarna rann så jag åkte hem.. Det är tydligen inte meningen att jag ska äta fast föda än på några dagar.. Det är tur att proteindrinkar finns..




Sjukdom och elände.. Det stämmer inte riktigt, krokusarna blommar och idag har vinden varit skön och solen värmer.. Det är vår, fåglarna sjunger (alla utom Tjabo), vattnet porlar överallt och det är bara så skönt att sommaren är på väg!

Ett tydligt tecken på att sommaren är på väg är att Alec har satt fart på Novan, igår startades den för första gången detta år. Idag har han bytt generator..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar