onsdag 13 april 2011

Titta vad jag hittade..

För några år sen blev jag galet förälskad i porslinsblommor, det finns såå många olika sorter och jag bara älskar dem.. Jag samlade på mig en hel del och har nu gett dem ett helt eget fönster i vardagsrummet. Hittills har jag bara sett fyra av dem blomma, tills idag.. Gick nyss runt och vattnade då jag upptäckte det här

Jag har inte ens sett att den hade knopp.. Men så helt plötsligt var det blommor där, så fina! Oerhört vackra blommor! 

Inte så bra bild, fel objektiv.. Men ser ni!

 Dessa knoppar har jag dock inte missat, raketporslinsblomman är full av knoppar.. Det är synd att de kladdar så hemskt..
Här är några som slagit ut.. Jaja, jag ska ta fina bilder på dem sen..

Jag fick en fantastiskt grej av mamma när jag fyllde år, en grej som alla blomfånar måste ha
.. Ett planteringsbord på ben, Den är sådär ypperligt perfekt när man sår eller planterar om.. 

Nu dröjer det ju inte så fasligt länge innan det är dags att börja dona ute i landet.. 

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar