måndag 25 april 2011

Hyposensibilisering

Jobbig rubrik va? Det är helt fantastiskt, hyposensibiliseringsbehandlingen jag fått i några år har verkligen gjort en enorm skillnad, faktum är att den har gjort en så stor skillnad att jag inte längre känner av björkpollen minsta lilla, det är helt otroligt!! Efter att bara varit inomhus vår efter vår och mått pyton känns det som en ny värld att komma ut i vårluften och kunna känna doften genom näsan.. Att vara ute hela dagarna i april månad, det är nytt för mig. Jag älskart!!

Det är björkigt och grönt ute!


Tanken idag var att gå nästa bit av Gästrikeleden, klev upp i tid i morse, åkte för att hämta upp pappa, men han låg fortfarande kvar i sängen, en mosig trött en, en pollentrötten.. Jag åkte hem och fortsatte min fönstermålning istället, har stått ute och målat sen halv tio i morse.. Igår vart det 7 timmar och nästan 6 idag. Jag har hunnit med mera än jag trodde. Alla tre stora fönster är målade, ett av dem är bara grundat än så jag får göra klart nästa helg. De tre plus två småfönster på garaget.. Det blir fint och fräscht men framförallt skyddar det träet.. Det är ju riktigt skönt att stå ute och dona i detta väder, linne och shorts (och träskor givetvis) hela dagen, inte blir jag nå brunare för det, men det är skönt!

Nu ska jag varva ner och vila en liten liten stund innan det bär iväg till Sandviken för ett pass på ETC. Jag längtar dit!

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar