torsdag 7 april 2011

Taket blåser bort..

Klockan ringde som vanligt i morse, men idag klev jag inte upp. Det är bara att inse att jag är för sjuk för att jobba.

Jag har legat i soffan sen tidigt i morse, dricker yoghurt..

För nån timme sen small det ordentligt på taket, jag rusade upp och ut, klättrade upp på taket för att se vad som hänt och ser där tre nockplåtar som blåst iväg. Attan! Plockade ihop dem och la den i lä, sen kröp jag tillbaka ner i soffan..

Jag gillar verkligen inte när det blåser, alltså när det blåser mer än 10m/s, det tycker jag är otrevligt.. Vi har ju höga tallar runt vårt hus, och varje gång det blåser får jag för mig att de kommer att falla, stora träd som faller ner över huset, ruskiga tanke..

Det finns en till i detta hus som inte tycker om när det blåser, Tjabo har suttit ihopkrypen under sitt täcke hela dagen, han vill inte komma ut ur buren.. Han bara sitter där och är helt tyst.. Det är väl en sån där fågelgrej..

Jappjapp, här ligger jag och här tänker jag ligga kvar tills jag är frisk.. Nu ska jag sova en stund.

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar