lördag 30 april 2011

Fiske i Älvkarleby

Det har varit en bra lördag! Förmiddagstränade för ovanlighetens skull, gick riktigt bra idag och både triceps och axlar var redigt slut efteråt.
Åkte och köpte mer färg på väg hem och sen stod både jag och Alec och målade i några timmar.. Tröck en pizza, tog en tupplur och sen packade vi in spön i bilen och for till Älvkarleby för Öringsfiske..
Jag hade en stor en på, den lossnade och jäklar vad bitter jag blev, för det vart ingen mer fisk.. Alec fick en och så fort den högg fick jag ta över och dra in den.. Ganska kul men det var bara en liten skruttöring som fick återvända ner i vattnet. Det kunde ha varit en trevligare fisketur om vädret var lite mildare och solen sken lite längre. Sista halvtimmen satt jag i bilen och värmde mig, hutterhutter..
Trevligt i vilket fall som helst, jag önskar dock jag hade mera tålamod.. :)




För övrigt så är det oerhört skönt att Tjabo inte blir rädd när det smäller ute. Faktum är att han inte bryr sig ett dugg, Befriande! 

Nu ska jag krypa ner i sängen, det är jobbigt att fiska.. 

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar