fredag 29 april 2011

Gästrikeleden

Vilken fin fredag vi har idag! Slutade lite tidigare från jobbet idag för att hinna med allt som ska göras innan det blir natt.
Köpte ju färg igår och idag började jag grunda, det visade sig att färgåtgången vart helt knasigt beräknad och jag behöver flera liter mer än jag köpt. Ett litet missförstånd i butiken tror jag, jag var väl inte tillräckligt tydlig kan jag tro. Hur som, jag hoppas de har öppet även i morgon så jag kan grunda klart.
Trist när färgen tar slut då det är två plankor kvar, men det var ju inte bara det som färgen skulle räcka till, den blivande garageporten ska grundas liksom vindskivor på vedboden.. Aja, i morgon...

Nu ska jag alldeles strax göra mig i ordning, fylla termosen, packa kameran och bege mig ner till pappa. Idag blir det promenad, nästa steg på Gästrikeleden, den biten vi skulle gå i måndags men som blev inställd. Stensyttan-Krattemasugn. En promenad på 2.5-3 timmar ungefär. Perfekt en dag som denna med både nageltrång och träningsvärk i benen.. ;)

Alec står ute och sågar och Tjabo tycker det låter jättefint, han skriker för full hals, det blir öronproppar för min del..

Nej nu lär jag sätta fart..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar