söndag 3 april 2011

Sommarens planer

Det är april nu, det är väldigt snart sommar och semestern ska börja planeras..

Jag vill inte ta ut en massa semester på en gång, jag vill hellre vara ledig lite men ofta..
Hemmavid är det ju en del som ska göras i sommar, måla fönster och måla framsidan av huset en sväng till.. Men det är väl det, ja och fixa gräsmattan.. Ja och kapa och klyva 25 kubik ved som jag redan beställt.. Men ja, mer än så är det väl inte.. Nog för att listan kommer att hinnas fyllas på.. En ny garageport behöver vi också, men det får Alec sköta.. Han skulle göra en egen sa han, det blir nog bäst så, en slagport..

Sen vill jag bli färdig med min licens också.. Det är prioriterat... Gärna i början av sommaren så jag hinner njuta lite av det gröna från ovan..

Men sen ska jag hinna ha semester också.. Tanken är att åka till Jämtland och vara där i några dagar.. Vara i torpet och bara ta det lugnt, fiska och fota.. Jag längtar redan dit..

Alec har ju ganska nyligen bytt jobb och därför har han inte så mycket semester att ta ut, det är lite trist..

Bara jag tänker tanken på att åka till Jämtland börjar jag längta ihjäl mig!





Vackra vackra Jämtland!! 

Aja, jämtland blir det inte fören i slutet av sommaren.. Det är ett tag kvar tills dess och det finns en del att göra innan.. 

Nu äre mat.. 

Återkommer..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar