torsdag 28 april 2011

Byggmax

Sådär ja, allt material till hängrännebytet är nu inköpt. Sprang över till jobbgrannen idag, Lindbergs Färg i Sandviken och köpte grundfärg, täckfärg och penslar. Efter jobbet åkte jag och Alec in till Byggmax i Gävle, köpte bräder till vindskivor, råspånt till garageporten, hängrännor, stuprör och alla detaljer som ska vara till.
Kom hem strax före åtta.
Ni kan tro att vi har att göra i helgen, hade varit skönt att bli klar med allt till söndag kväll men det kommer inte att hända, färgen ska torka emellan strykningarna vilket gör att det här kommer att ta tid.. Nog för att själva monteringen också kommer att ta tid, men det kan man iallafall påverka till viss del.

Hann inte träna idag, jag är lite ledsen för det, var så sugen på ett axel/tricepspass. I morgon lär det inte heller bli av då jag både behöver måla och vill promenera efter jobbet.. Får bli några dubbelpass i helgen istället. Varför är inte dagarna längre för?


I helgen hoppas vi på strålande sol och varma grader, jag behöver det för att få färg på mina ben. Den här bilden är från i helgen, första dagen i år som jag gick i shorts, galet skönt, men ack så blek.. (dock tror jag att bilden överdriver lite, men är inte säker... )

Må-bra-känslan håller i sig! 

Återkommer..

2 kommentarer:

  1. Hejsan var inte i går, allt bra med dig??
    fin bloggsida du har med. hälsningar jua

    SvaraRadera
  2. Hej, Det är väldigt bra med mig, själv? Tackar!
    Du får ursäkta men jag kan inte klura ut vem du är "Jua"? Hjälp mig! /Lisa

    SvaraRadera