torsdag 7 januari 2010

15 år äldre..

Efter en härlig ledig dag sitter jag åter på arbetsplatsen..

Seaten får stå kvar hemma och vara kall.. Vill inte kallstarta den.. Har motorvärme i men har ingen stolpe på jobbet.. Såå, lånade Alex Volvo.. En gammal 850 från 1992.. Måste säga att man åker väldigt bra i en Volvo, den är 15 år äldre än min bil och har gått över 30 000 mil.. Men ändå, en väldigt bra bil!

Idag efter jobbet blir det iallafall träning på ETC.. Ett pass som blivit uppskjutet i princip hela veckan.. haha.. Men nu så.. Knäböj, framsida lår och biceps står på dagen schema.. bra där.. Sen måste jag vila en dag, har varit en bra träningsvecka så här långt och träningsvärken från markpasset för tre dagar sen sitter i än..

Ritningen på trappan är snart klar, bara lite finjusteringar kvar.. Sen ska jag beställa material och sätta fart.. Det är inget projekt jag har räknat med att bli klar med fort, det får ta tid.. Ska sätta mig nere i källaren och slipa och spackla, spackla och slipa i flera veckor.. Det får ta tid..

Lite roligt ändå.. Jag som hade planerat att slipa upp trappan och bara måla om.. Började slipa och bestämde mig för att riva bort skiten och bygga nytt.. Jag längtar sååå tills jag får såga bort alla räcken.. :)

Ja, det är ju inte hela trappan som ska bort, bara räcken, ledstång och smådetaljer.. själva trappan ska målas..

Nej men.. Nu ska jag jobba..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar