torsdag 14 januari 2010

Det sket sig med allt!

Min långhelg började allt annat än bra.. Slutade jobbet klockan fyra som vanligt.. Stannade till hos svärföräldrarna på hemvägen för att lämna en elpatron till deras panna som jag beställt åt dem.. Ut i bilen igen och där blev jag kvar.. Att stanna i lut är ganska skitdumt om man har taskigt med bensin i bilen. Alltså inte lut som i frätande utan lut som i backe, iofs ganska korkat att stanna bilen i frätande lut också, men det var ju inte det jag gjorde..

Hur som helst, bilen vägrade så klart att starta, smarta jag stod där i -14 grader utan långkalsonger eller mössa.. Dessutom hade jag lyckats ställt bilen i vägen för alla deras tre bilar som står på gården.. Svärfar tog dunken och knallade iväg till macken, tack! 7 liter soppa i och sen kunde jag åka hem..

Väl hemma satt jag och funderade en stund medan jag tinade upp om jag verkligen skulle orka träna, såna diskusioner med mig själv brukar alltid sluta med att jag åker och tränar... Sen ringde min bror, han behövde hjälp med att dra upp snöskotern på släpvagn.. Bror min bor för övrigt bara nått hus ifrån mina svärföräldrar.. Ja, så jag tog bilen och for dit igen då.. Det första jag gör är att rispa upp två hål i mina täckbyxor, som jag nu var smart och drog på mig eftersom det är kallt, på en skruv. obra..

Det som har varit toppen är att jag träffade Malte, min brorson och världens gulligaste unge!!

Ja, nu sitter jag här. Tjabo är iallafall lycklig nu, han har PMS idag.. Började gallskrika redan i morse, alltså vid sextiden i morse.. Kanske för att han kände på sig att Alex skulle jobba eftermiddag och tänkte unna sig en sovmorgon.. Sen har Tjabo skrikit hela dagen..

Det blir ingen träning för min del idag, jag har knuffat snöskoter, det får räcka.. haha..

Nu ska jag ägna resten av kvällen åt att gulla med Tjabo, så, nu ska jag väcka honom, han sitter nämligen och sover på min axel, sen ska vi knalla ner i duschen.. Senare blire popcorn och TV, det gillar vi..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar