lördag 2 januari 2010

Hur kan man INTE äga en sticksåg?

Vad är detta, VA? Jag blir lite halvgalen nu..

Om jag ska göra någonting här hemma så får jag först leta ihjäl mig efter verktyg och sånt.. Alec har bra ordning, men inte min ordning.. Så, jag hittar inte... Nu har iallafall Alec plockat ihop alla mina verktyg och lagt dem i en låda, en fin verktygslåda som det står LISA på.. Det är bra.. När jag och Alec flyttade ihop så hade jag mest verktyg.. Tack pappa..

Hur som.. På något vis tror jag att alla verktyg finns i garaget.. Men så har jag kommit fram till att det saknas grejer där som man absolut inte kan vara utan! Som nu när jag fixar den där väggen, jag måste ha en sticksåg, Vi äger ingen sticksåg!!? Dessutom måste jag ha en limpistol, det har vi inte heller.. Varför har man ingen limpistol? De kostar en hundralapp.. Torix behövde jag när jag skulle plocka bort ett vägguttag, det har jag inte heller.. Det är lite skamligt.. Faktiskt..

Nej, det är dags att samla på sig en del verktyg nu.. Limpistol, sticksåg, en fin yxa vill jag ha, en lödpenna har jag saknat i flera veckor, pistolen är för klumpig..

Vet ni en sak till, vi bor i hus men har ingen snösläde.. en liten skyffel har vi, den är värdelös.. Tur man har grannen.. haha..

Nej, nu ska jag fortsätta med den där väggen..

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar