onsdag 6 januari 2010

Inatt, 30 minusgrader och ingen buss..

Sov som en gris i natt.. La mig vid elvatiden igår och vaknade tolv timmar senare.. Det behövdes tydligen..

När jag vaknade visade termometern på -22.2 grader.. Pratade med mor min i telefon, hon hade åkt till Gävle i natt.. Syster och hennes kompis hade varit på bio och skulle ta ett-bussen hem.. Den kom aldrig.. Där stod de i -30 grader och väntade.. Jag lider med alla de människor som måste förlita sig på X-trafik.. De suuuuger! Varför skickar man inte ut en ersättningsbuss? Eller en bil? Vad som hellst.. Om deras bussar ger upp och slutar fungera när det är 30 minusgrader ute, hur tror de då att de som står och väntar på bussen mår? Jösses.. Hur som.. De kom in i en trappuppgång.. Tur det, för det tog ett tag innan mamma kunde starta upp bilen och åka..

Min bil får stå där den står idag, jag tar Alec Volvo.. Ska starta den snart och åka ner på gymet.. Bröst, axlar och triceps.. Jag längtar!

Annars då.. Idag ska jag Cadda.. Har längtat sen i söndags.. :) Ska göra en ritning på trappan.. Så man ser hur det kommer att se ut.. Det ska rivas, målas och byggas nytt..

Nej, nu lär jag torka håret och bege mig iväg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar