onsdag 13 januari 2010

Giftigt!!!!

Jag blir lika förvånad varje gång jag besöker ett forum av något slag på internet. Träningsforum eller papegojforum är detsamma, personer som är världsbäst på allt.

Läser i papegojforumet att "Jag städar buren två gånger om dagen, det är såå viktigt.." "Vattenskålen ska rengöras si och så ofta på det här sättet.. jäättteviktigt.. " osvosv.. Har folk ingen sunt förnuft alls? Vad är det för fel med att städa när det är lortigt och byta vatten när det behövs? Läste om rönnbär, de var visst giftiga, man måste frysa dem en timme innan man ger det till papegojan.. (Tjabo har suttit många timmar i rönnbärsträdet och tuggat i sig, han är inte död) Äppelkärnor innehåller cyanid så det får de absolut inte äta..

Ja men hur som helst. Jag gillar inte forum, inget forum överhuvudtaget.

Var någon som tipsade om en "jättebra" länk där det stod om allt som var giftigt för fåglar. En Amerikansk länk då givetvis..

  • Hårfärgningsmedel
  • Krut
  • Frostskyddsvätska
  • Doftljus
  • Sololja
  • Klor
  • Epoxylim
  • Deoderant
  • propplösare
  • mjukmedel

OSV..

Kan ni tänka er va? Att de här sakerna är farligt för papegojor att äta.. Det kan man ju inte tro..

Stackars lilla Tjabo där hemma..

Reglerna hemma är betydligt enklare, inget hett, inget iskallt, inte starkt, ingenting som jag inte kan äta, inte choklad, advokado eller alkohol.

Ja, så får han inte äta papegojfröblandningar. Anledningen är att han är en innefågel, det är så mycket energi i nötter och fröer, den energin gör han inte av med..

Hur svårt kan det va?

------------------------------

Tiden går fort idag... Efter arbetet bär det iväg mot ETC igen för att träna med Marina.. Mitt favoritpass blir det idag, förutom bänkpress då, bröst axlar och triceps.. kulkul!

Idag är en mycket bra dag!

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar