lördag 16 augusti 2008

Indianer och skördefest....

Det är helgens stora händelser i byn... Ett gäng människor, som vill vara indianer och därför klär sig som så, har slagit läger i byn. Yxkastning och minimarknad är vad de sysselsätter sig med under helgen..

Samtidigt, längre upp i byn, arrageras årets skördefest.. jajemen..

Det är Storvik det.. :)

Själv pysslar jag hemma.. Har inte så mycket val då jag inte har min bil hemma.. det har krånglat lite väl idag.. verkligen!

Magen är fortfarande ur funktion.. Lite bitter är jag på det stället vi åt på igår.. lite bitter.. eller kanske riktigt förbannad.. men mest bitter..

Alec åkte till Valbo själv idag för att inhandla kyl, frys och diskmaskin.. Men han mår inte heller toppen idag och vistelsen i Valbo var allt annat är trevlig.. När han skulle förflytta sig från en affär till en annan för att urforska utbuden startade inte bilen.. Så, jag fick helt enkelt ta Seaten och åka in för starthjälp...

Under tiden ringde Alec chef, desperat.. Strul på Sandvik, och de behövde Alec.. Ja, så när vi väl fått fart på bilen och återlämnat släpvagnen så for han till jobbet.. där lär han bli kvar till i morgon någongång.. minst 12 timmar sa de.. vi får väl se..

Börjar bli riktigt träningssugen nu.. med denna mage vore det vansinne att träna nu.. det skulle kunna sluta hursomhellst.. men på ett icke-trevligt sett, så säkert..

Nej men det är väl bara att fortsätta med alla bestyr..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar