lördag 23 augusti 2008

Svampmördaren..

Hemma på vår gård, där står en gammal ford, utan hjul och utan däck och motorn den är väck.. lalala..

Ja, fast så var det ju inte riktigt, på vår gård står ingen ford och inte ska det göra det heller, däremot har vi massor av svamp, alltså, galet mycket svampar! Alla möjliga sorter och storlekar..

Det är såna kladdiga gäggsvampar som inte ens är roliga att sparka bort.. om man inte har gummistövlar på sig då, men det kanske inte är så bra att gå ut och sparka svamp när man just flyttat.. måste tänka lite på vad grannarna får för intryck också kanske..

Hur som hellst så tycker jag att svamparna är äckliga! Fula och äckliga, och jag vill döda dem..

Så, hur mördar man en svamp på bästa, snabbaste sätt? RoundUp?

De ska dö iallafall, den saken är klar.. Jag vill kunna gå runt huset utan att trampa svamp varannan gång jag sätter ner foten.. jajemen!

---

Alec har en trökvecka nu.. eller, vecka 35 då.. Nattvecka, hur trist som helst! Så, nu tänker han vara vaken sent hela helgen för att vänja kroppen..

Så, nu ska jag gå och lägga mig alldeles ensam och passa på att läsa, Nya Forskning & Framsteg.. mycket bättre än Illustrerad Vetenskap! Helt klart!

Blabla..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar