lördag 16 augusti 2008

Missat bloggen,,,

Jag har tydligen inte skrivit ett inlägg på hela dagen.. Kan vara på grund av att jag har haft fullt upp med annat från tidig morgon till nu..

Dagen började som vanligt.. Mitt i frukosten kom husets förra ägare förbi för att läsa av vattenmätaren.. Sen for vi ner till banken och gjorde klart allt, skrev en massa papper och fixade huslånet.. Det ser bra ut.. :)

Sen for vi in till Sandviken och käkade, tacobuffé, galet gott!

Efter det for jag till vår elnätsleverantör för att säga upp och teckna nytt avtal.. smidigt och bra..

Ja, sen hem då.. och här har jag varit resten av dagen.. haft massor att göra som vanligt.. Kontoret är nu färdigt för jobb.. Ena sidan av rummet är helt färdigt.. ska bara snygga till det lite.. Andra sidan av rummet, där jag ska ha min syhörna med symaskinen och hyllor fulla i tyger, ja, den sidan av rummet består nu av lådor och kartonger, blommor och hyllplan.. men det får jag ta tag i senare..

Alec hasplade just ur sig att vi ska till Valbo i morgon för att köpa ny kyl, frys och diskmaskin.. öööhm.. okej? Jag visste att vi skulle till Valbo, men jag trodde vi skulle in på IKEA och köpa lampor och sånt.. Men nähä.. si där hade jag fel.. blir alltså riktig storhandling i morgon...

Ingen träning idag heller.. såååå trååååkigt!

Så fick jag höra att Coach har gått å blitt sjuk.. Så ingen klbbträning i morgon heller.. jag tror jag ska gå och grina en skvätt.. mjaa..

Angående vårt husköp har jag fått en hel del olika reaktioner på det.. Vissta tycker att det är jätteroligt.. Andra verkar tycka att vi är nötter, dumma jävlar som köper hus.. Vi, Nu.. jaa.. Jag håller med de första, jag tycker det är jätteroligt.. verkligen! Skitglad är jag.. trots att vi fått jobba häcken av oss i veckors tid nu.. det är helt klart värt det och det känns som att vi har gjort en grymt bra affär.. lalla..

Nej men ojoj, det här blev långt.. Fast, å andra sidan.. så här mycket tankar har jag om dagen.. om jag lyckas printa ner det på fem minuter i en blogg så har nog inte dagen varit så händelserik ändå.. näe.. haha..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar