fredag 23 januari 2009

Ojdå..

Det är ju redan fredag! Vad fort det går!

Vart inte mycket skrivande för mig igår, vart däremot en del mailskrivande till diverse folk på högskolan i Gävle, IT-support.. höll på att bli galen där ett tag, att det bara ska krångla jämt!

Till slut fick jag iallafall fart på programmet jag ska använda i Parametriska Solidmodelleringskursen.. Ja, för jag bestämde mig för att försöka läsa den med, så, 100% skola, 100% jobb.. Undrar just hur det kommer att gå ihop.. träningen måste ju få plats någonstans också.. det visar väl sig hur det går.. :)

Var och jobbade en stund igår med, men hade kommit så lite prylar att jag var klar efter bara någon timme, så jag passade på att åka till Farmor och Farfar på hemvägen.. De håller på att rusta köket, det vill man ju se, lite roligt att se de där oranga skåpluckorna byta färg..

Med mig hem fick jag en blomma, farmor tog skott från en av sina i höstas, nu äntligen hade den börjat rota sig, men bara lite lite grann, den hade till och med börjat blomma fast den stog där i vattnet nästan helt utan rötter.. fränt!

En sån här fick jag.. :) Ännu en porslinsblomma till samlingen i fönstret.. :)

Nu ska jag vakna till liv, sen blir den en springtur...

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar