lördag 10 januari 2009

Punktering och nedrivna tapeter..

Ja, rubriken talar för sig själv..

Gick förbi och morrade lite i hallen, det sitter en gräslig väv på väggarna, de har ju suttit där sen 69.. men väv brukar inte gå att riva ner, ett jäkla projekt att byta ut sånt.. MEN, inte dessa, jag tog tag i en kant långt ner och rev lite.. så rev jag lite till... sen rev jag en halv vägg, sen konstaterade jag att det var nedrivningsbar väv.. fantastiskt!

I morgon ska jag köpa lite mera lim, tio rullar tapet ligger redan och väntar, de köpte jag på en rea för några månader sen.. kommer att passa bra i hallen...

Ganska dålig tid att börja med rust dock, sista veckorna i skolan, två tentor och en stor CAD-uppgift som ska in.. men man måste ju vila hjärnan medan man pluggar också, så då kan jag ju lika gärna tapetsera däremellan.. eller, iallafall göra förarbetet, så kan jag tapetsera på onsdag efter tentan.. :)

Åkte in till Maxi i Sandviken för att handla mat å.. så när jag körde ut från parkeringen märkte jag att jag hade punktering i en framdäck.. typiskt.. Hade tur att pappa precis var på väg från Jäderfors och bara fem minuter därifrån, så han fick komma och göra lortjobbet.. tacktack.. Visst hade jag kunnat göra det själv, men det hade tagit dubbelt så lång tid och jag hade hunnit bli hysterisk! Nu tog det tjugo minuter från att jag upptäckte punkan och till det inte var punka nå mera.. brabra..

Har precis mosat i mig Tacos, nu tror jag att jag ska göra kväller, lägga mig på soffan och bara vara trött... troligtvis blir det inte så, kommer antagligen att ställa mig i hallen och fortsätta riva ner tapeter i nån timme... :)

Återkommr..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar