onsdag 19 december 2007

Dagen idag

En helt vanlig dag..

Började 07,00 då klockan ringde..Gick upp och satte på kaffe.. som vanligt, det första jag gör när jag lämnar sovrummet.. Läser tidningen medans kaffet blir klart.. därefter sitter jag vid datorn medans jag vaknar till liv.. sitter här tills det ljusnar ute.. kelar lite med Tjabo.. Sen drar jag ut på morgonpromenad..

idag blev det: 6,0 km.. 49,18 minuter.. 6571 steg och med en medelhastighet på 7 km/h..

När jag kom hem så åt jag, havregrynsgröt.. seb dsuch.. därefter väntade några timmar framför datorn och nån timme i telefon med diverse folk.. Tyvärr fick jag reda på att om jag inte klarar matten nu i januari så kommer jag inte in på en kurs som jag måste gå.. Å jag som hade tänkt att läsa matten i sommar, ligger så jäkla långt efter.. Matteplugget börjar i morgon, det måste bli minst 5 timmar om dagen sju dagar i veckan fram till tentan.. fy fan! Kurserna C och D.. en stor jäkla bok, å EN tenta.. kul!

Jo, sen åt jag ju igen då... sen for jag ner på hälsocentralen för att göra ett nytt prov för att se om jag är riktigt frisk nu.. bör ju vara det.. vafan, sju dagar antibiotika.. men, de skickade hem mig igen å sa att jag skulle komma tillbaka på fredag.. Så jag tänker betrakta mig som frisk ända tills att de kanske bevisar motsatsen..

Ja sen åkte jag till Borlänge och körde ett TUNGT bröstpass.. gick riktigt bra med tanke på att jag varit sjuk så länge..

20,00 återvände jag hem till storvik. la mig i soffan å kolla Ugly Betty.. ja man har ju inget bättre för sig...

Ja just, så var jag ju å handlade mat på vägen hem å.. Citycross.. gillar den affären..

Jösses vad det är skönt när träningen kommit igång igen.. jag är inte mig själv när jag inte får träna..

Jag har till och med börjat med träningsdagbok igen.. sköter kosten hyfsat bra.. när jag vill så sköter jag mig ypperligt, och när jag inte vill så vräker jag godis å annat skit, man måste ju få leva också.. å godis är gott! huvudsaken man mår bra och håller vikten..

Har funderat länge på vad jag ska ha för målsättning vad gällande morgonpromenaderna.. tror jag ska satsa på 3 mil i veckan.. det bör funka..

Nej nu är det dags att krypa till sängs.. i morgon väntar en tung dag, matematik.. hela dagen.. men morgonpromenad och träning i vanlig ordning..

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar