lördag 8 december 2007

En Blogg

Så här kan det gå, andra dagen som jag är hemma och sjuk, har haft så dåligt att göra så jag till och med skaffar mig en blogg..  Får la se hur många inlägg det blir här innan jag tröttnar.

Sjuk ja, har inte mått så bra senaste veckorna, huvudvärk i sju dagar i streck, knepig magsjuka, kramper i biceps efter ett träningspass, kramperna höll i sig i tre dagar. Ja, sen fick jag blåskatarr, trolilgen har jag haft det i några veckor, men som vanligt så låter man bli att känna efter annat än i musklerna. Tur att man vet hur de mår iallafall.. i förrgår morse trodde jag att jag fått mensverk, konstigt nog, det brukar jag sällan ha, åkte till skolan och där släppte det med en gång. Senare under dagen ungefär 17,30 mådde jag inte alls så bra, 22,00 mådde jag skit, ont överallt, 02,15 vaknade jag och somnade inte om fören 23,00 kvällen därefter. Under dagen uppsökte jag läkare som konstaterade att jag hade en sjuhelvetes katarr. Det var tydligen inte så vanligt att det var så jävligt som det var.. DET ÄR FARLIGT ATT KISSA BLOD!

Ja, så nu har jag varit hemma och varit sjuk i två dagar, eller, en och en halv. Besökte ju doktorn så sent som i går vid lunchtid.

SÅ, på en och en halv dag känns det som att jag verkligen missat veckans höjdpunkter, dvs, Firmafest, min första, har ju ett relativt nytt arbete. Dahl Center i Sandviken, trivs som fisken i vasken.. typ. Ja så missade jag träningen i dag, Den underbart roliga givande klubbträningen i Borlänge. Skulle ju köra med min nya tröja idag, fan! Nu får jag väl vänta ända till på tisdag. Tror jag ska grina en skvätt.

Tur att Tjabo håller mig sällskap, Lite trist att sitta hemma och vara sjuk alldeles ensam, ja, inte för att han är riktigt frisk själv, men har ger mig ju tillfällen att skratta iallafall. :)

Dagen idag har varit en trevlig dag ändå. I går kväll fick jag för mig att jag ville göra gipstomtar. Så, idag var jag och fixade 2 kg gips (det är slut nu), allmogefärg, och sen lånade jag formar av mamma. Ja, sen har jag roat mig med att gjuta gipstomtar och gipsänglar hela kvällen. Kul!

I morgon tänkte jag baka bullar, tvätta, sy fast öglorna på alla handdukar. Ja, av någon konstig anledning så har de lossnat, allihopa, nästan, en sitter kvar, och det handlar om en sex-sju stycker röda fina handdukar. Eller, badlakan heter det väl om de används till att torka kroppen med.

Varför ska man förresten ha handdukar i badrummet? använder man dem? Jag torkar alltid händerna på mina badlakan. Varför ha små handdukar när man kan ha stora? Ja och sen, varför hänger det fem badlakan i badrummet? duschar ju max två ggr per dag, då bör det ju räcka med två handdukar, de hinner ju torka till dagen efter.. hmm..

Jag har abstinensbesvär, har inte kunna träna sen i onsdags, först pga. att mina biceps krampade, fick ruska på huvudet när jag borstade tänderna, kunde inte röra armen. Det är helt sant! Jag såg väl ut som Nollan i Knasen må hända, men vad gör man.. Ja, sen vart det denna förbannade katarr.. kuul!

JAG LÄNGTAR TILL GYMMET!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar