måndag 10 december 2007

Spel

Det måste vara väldigt farligt att spela på nätet.. eller, överhuvudtaget egentligen..

Jag spelar, på en liten, öh, väldigt fånig sida som heter Blip.. Jag brukar fylla på med en hundralapp typ en gång varannan månad, ja, om pengarna tagit slut alltså.. aldrig mer än en hundring..

Så, nu i helgen när jag varit hemma och inte orkat göra nått eftersom jag varit sjuk så har jag ägnat några timmar åt att spela löjliga spel. ja de är verkligen fåniga.. hur som hellst.. Nu var jag in en sväng på Blip, för att spela nått spel.. Så såg jag att jag vunnit en del pengar. närmare bestämt nästan 700:-.. Alltså, jag vet inte om jag tycker om det. jag tycker det är för mycket pengar, jag är så nöjd när jag vinner en liten turnering då och då så hundralappen håller sig runt hundra kronor.. Men nu.. näe. jag vet inte om jag tycket om det..

Pengarna la jag iallafall över på mitt konto, men sparade en hundralapp..

Näe, det känns lite konstigt.. visst, spela på poker å dra in en massa pengar, flera tusen.. men jag tycker inte alls om sånt, jag är ju ingen spelare.. Jag var bara lite sjuk och trött och roade mig lite.. aja.. får se hur den hundringen växer..

Idag har varit en ganska jobbig dag. förrutom att jag fick sovmorgon, behövde inte åka till skolan fören halv nio.. satt där från kvart över nio till strax efter tolv.. gjorde upp lite planer för vårt arbete om biobränsle.. sen for jag hem och började skriva min del av arbetet.. nämnligen om kraftvärmeverken.. Trots att jag nu läst en massa om biobränslen så vet jag inte riktigt vad jag tycker om det.. Jag är ju en sån som gillar kärnkraft, troligen för att jag är smått påverkad av min kära pappas arbete. han arbetar på Forsmark..

Så länge jag kan minnas har jag spenderat åtskilliga veckor i husvagnen med pappa på somrarna. Han har varit på de flesta ställen i sverige och arbetat. mycket på kärnkraftverk.. Jag saknar de somrarna lite.. Man får se så mycket.. Jag har såå många bra minnen från mina somrar.. Jag Älskar Sverige!

Jo, jag satt iallafall och pluggade till klockan var fem, sen gav jag upp.. kan ju inte plugga bort hela dagen.. sen blev det lite tv-tittande och sen blev jag tvungen att handla mat.. omständigt.. Men, nu är kyl, frys och skafferiet lite fullare än tidigare.. fullt med torsk och ris.. Jag blev så sugen på att köpa en julskinka, men tänkte att jag ska tigga åt mig en av mamma.. mamma är riktigt bra på att göra i ordning skinkan!

Nu börjar det bli dags för sänggående, har tagit den förbaskade medicinen.. blir som trött..

Morgondagen ser nog väldigt lika ut som denna dag.. skola på förmiddagen, plugga hemma på eftermiddagen..

Å INGEN TRÄNING! JAG BLIR GALEN!

Har bestämt mig för vila ända tills jag slutat äta antibiotika.. Kan kännas som en självklarhet, Men svårt val för min del..

Ha nu en skön natt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar