måndag 24 december 2007

Mysiga jul

Eller, kanske, en väldigt lång dag... Men den har varit bra..

Började med jullunch hos mor och far.. gröt och skinka... Därefter var det julklappsutdelning.. Pappa blev mycket glad över sitt radiostyrda flygplan han fick av mig.. Mamma blev nog gladast av presenten av pappa.. ja, så klart, jag sa vad hon ville ha, jag köpte den, slog in den och fixade ett rim.. Så fick pappa ge henne den.. en ny strykbräda, en värsting.. uppskattat...

Själv fick jag vad jag önskade mig, en matberedare.. såå nu kan jag göra pitepalt.. mums! Lite jobbigt att göra det då man måste riva potatisen för hand.. nu blir det mycket enklare.. Av alex fick jag en jättefin skruvdragare.. jätteglad.. den behöver jag, den jag har nu går inte att ladda, laddaren försvann i flytten..

ja, kvällen tillbringades i Jäderfors hos farmor och farfar.. med farbror och kusin, ja så familjen då.. Sååå good mat! det är så man blir frälst! Godare köttbullar än farmors finns inte.. det lovar jag.. jag äter inte köttbullar vanligtvis, det kanske beror på att jag är uppväxt på älgköttbullar.. och andra köttbullar går inte ens att jämföra med såna.. ÅH VAD GOTT! Vart så mätt att jag knappt kunde gå..

Farmor hade stickat vantar och raggsockor.. såna julklappar är väl kanske de bästa! Jag blir så glad.. !

Jag är såå trött! ska snart gå och lägga mig.. Ja, typ nu!

Hoppas ni haft en bra julafton alla! Det har jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar