onsdag 12 december 2007

Helt Fantastiskt!

Blev inget skrivande igår, jag var helt utslagen från strax efter fem tills jag gick till sängs runt halv elva.. Jag skyller det på antibiotikan..

Idag har jag arbetat.. det var nog det absolut värsta dagen jag haft på mitt jobb. och det var inte pga själva jobbet, utan pga min enorma trötthet.. Det är inte likt mig att vara trött på jobbet, i vanliga fall är det högt tempo från 07,00 tills att jag går hem vid fyra.. Men idag jobbade jag bara fram till lunch. Därefter for jag hem, la mig på soffan och bara låg där.. Helt Färdig!

har haft ilningar från skinkan och ända ner under foten, längs hela benet, i två dagar.. FAN det är bara fel på mig.. Men så kom jag på att det måste vara för att jag inte tränat på en vecka..

Så, när klockan närmade sig fem nu på eftermiddagen tog jag en dusch för att vakna till liv. Drog på mig träningskläderna och stack till gymmet.. Körde rygg, med de övningar kiropraktorn sagt åt mig att köra..

Efter 40 minuter, YNKA 40 minuter var jag heeelt slut.. Men nöjd ändå, första passet på 7 dagar.. Det kändes helt underbart att ge ryggen en omgång, ett lätt pass givetvis..

När jag sen satte mig ner på en bänk för att "knäcka till ryggen lite" som jag brukar göra.. Då smattrade det till utan bara den.. Efter det kändes det som att huvudet höll sig några centimeter högre upp än det gjort de senaste veckorna.. JAG MÅR KANON! eller.. KROPPEN mår KANON:.. Helt underbart!

Tänk att man måste bli riktigt sjuk för att inse hur dåligt man mått under en lång tid.. tänk att jag troligen gått med en infektion i kroppen i drygt en månad utan att reagera på det.. trott att det varit en svacka bara.. skyllt på årstiden.. det är ju fanimej sjukt!

Jag har fått mig en funderare,, jag är lite skraj. Det verkar som att min smärtgräns är på tok för hög.. Kan tyckas bra, inte gnälla över småsaker, som man inte känner av.. men när det får gå så här långt innan man märker att det gör ont.. idioti!

tänk att man ska börja kissa blod innan man ens kommer på tanken att kontakta läkare..

Jag önskar jag kunde säga att det ska bli ändring på det nu.. Men det kan jag inte,. Det får visa sig..

Men det viktigaste.. just nu mår jag bra! Och fortsätter jag att sköta kroppen så som jag nu gjort sen jag var till kiropraktorn så kommer nog det här att hålla i sig..

Nu är klockan snart åtta på kvällen.. i morgon bitti har jag redovisning av projektarbetet om biobränsle.. Jag är fortfarande inte klar med sammanfattningen.. Jag har faktiskt inte ens börjat.. Så, det är nu dags för att ta sig i kragen och sätta fart med det..

Jag ska passa på att ursäkta för alla stavfel som förekommer här, men det beror på att jag skriver just det som kommer upp i mitt huvud, all denna text skulle ta mig en evighet att skriva om jag skulle bli tvungen att tänka innan jag skriver, så den biten hoppar jag.. Låtsas som att det inte finns stavfel.. ;)

Ha nu en helt underbar kväll. För det ska jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar