söndag 30 december 2007

Inte som jag tänkte det..

Kvällen igår blev inte som planerad, jag hade ju tänkt att bara ligga på soffan å ta det lite lugnt.. käka nötter å titta på lilla jönssonligan.. Men min klasskompis Jens ringde å sa att han var på väg till Storvik för att möte upp ehla gänget på Granliden.. (enda utestället i byn), ja så jag tänkte att jag kunde väl följa med.. längesen jag var ut å va social nu.. Ja så jag fick ju som kila in i duschen igen, tredje gången under gårdagen.. Ja, jag klädde mig på rekordtid.. Sen dök Jens upp några minuter före nio.. Visade hur jag bodde, sen for vi, fick ju visa Storvik å, men det gick fort..

Väl på granligen, inge folk alls så klart, klockan var inte så mycket, ett bord var dock fullt, fullsatt av mina gamla kompisar från grannbyn som jag inte sett på några år nu.. vissa av dem iallafall.. mycket prat blev det.. Ja sen bara ramlade de in, en efter en, hur mycket folk som helst.. väldigt många gamla bekanta.. Jag hade jättetrevligt igår!

Det är ju skamligt att jag inte går ut oftare..

Dagen idag blir lugn, ska sitta här å dega lite.. sen tror jag det blir en långpromenad.. det är ju fint väder..

Jao.. Återkommer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar