tisdag 16 december 2008

Alec är portad från tvättstugan!

Vilken bra start jag fick på den här dagen, lyckades komma ur sängen före åtta, grattis till mig! :) Drog igång kaffebryggaren, gick ner och tände eld i kamin, fyllde tvättmaskinen och startade den, vek ihop kläder från tre torkställningar och nu sitter jag här..

Det visade sig tyvärr att Alec hade varit så duktig och tvättat igår, bara det att jag hade sorterat tvätten i högar, vad som skulle in i tumlaren och vad som skulle hängas, han matade i allt i tumlaren och nu är många av mina kläder några storlekar mindre än de var igår.. Jag tror bestämt att jag ska porta Alec från tvättstugan, inte tror jag har lider av det heller..

Ska ringa en studievägledare på högskolan och fråga en massa, vill veta vad som krävs för att bli en tekniker.. jag vill bli en CAD-tekniker, så nu ska jag kolla om det går och vad som krävs av mig för att få titulera mig så.. brabra..

Senare idag då, ska plugga lite, städa lite, träna och jobba, fullt ös med andra ord..

Nej, nu ska jag ringa samtal..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar