måndag 15 december 2008

Sluut..

Sjukhusbesöket gick som vanligt.. det är inte där det är jobbigt, det är de kommande dagarna, men det går, och det går bra.. :)

Väl hemma vart jag grymt rastlös, orkar inte göra nått men känner att jag har en miljard saker som måste göras.. Deadline på fredag, ett hus som ska städas, tvätt som ska vikas, mat ska lagas osv.. jag är tillochmed galet träningssugen.. allt på en gång bara för att jag varken kan eller får göra ett skit idag.. det är bara att acceptera, det är bara så svårt!

Uttråkad och rastlös "Alec, är det okej om jag provmålar trappan lite?", så klart jag fick, vår trappa är skittrist, mörkt trä, riktigt sunkig är den, ja, så jag provade lacka den lite, bara lite, bara test.. vet inte om det vart så bra, måste ha en mer mättad färg, vitt ska det bli, men inte helt vitt, så där så det lyser igenom.. men den färgen jag provade med nu lös bara igenom, inge vitt alls blev det.. men nu har jag testat iallafall.

Sen kom jag på att vår trappa inte alls var lika mörk som jag trott att den skulle vara, för när jag gned med målartvätt så vart allt mycket ljusare, det var gammalt ingrott lort! Lort som har samlats där sen 1969..jag tycker ju att om man varit dålig på att städa innan så kan man väl iallafall göra ett ryck när det är dags för flyttstädning.. men tyvärr var den under all kritik, vilket jag också lite klantigt framförde.. hrm.. ;)

Nu är jag ännu tröttare än jag var när jag kom hem, så det börjar verkligen bli dags för ryggläge.. ska bara slå in ett paket först.. var inte på leksaksaffären och köpte julklapp till pappa idag.. :)

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar