lördag 13 december 2008

Atlas och jag..

När jag var liten var vi väldigt ofta ute på semester, husvagnssemestrar som en riktig Svenssonfamilj.. Jag har sett en stor del av Svergie.

När jag satt där i baksätet i vår Volvo bläddrade jag ofta och flitigt i en Atlas, så trots att jag inte tittade ut på omgivningen så mycket så visste jag ofta var vi var, för jag hade ju kartan i hand.

Senare började jag orientera, där är ju kartan och kompassen det hjälpmedel man har..

Det här med kartor tycker jag är fränt.. jag gillar verkligen kartor, av alla slag..

Nu har jag längre letat efter en stor karta över Sverige, letat som attan, inte hittat någon bra än, kanske får en i julklapp? :) Hur som, var in på lantmäteriverkets hemsida och tittade runt, fastnade för ett spel där, riktigt roligt.. ett spel med Sveriges orter, älvar, sjöar och landskap..

Varför tycker jag om detta så mycket nu? Varför inte när jag läste geografi i skolan? dumt.. men så är det..

Jag skulle vilja täcka väggarna på mitt kontor med kartor och ritningar över olika ting.. läckert!

Näe, nu åter till Tvn och Faddergalan..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar