måndag 15 december 2008

Min önskelista..

Idag när jag var inne på leksaksaffären och köpte en julklapp till min pappa ringde jag min mamma och pratade lite, hon frågade vad jag önskar mig i julklapp.. I år är det inte nå svårt alls att svara på det, det finns massor av saker jag vill ha, kanske är det för att jag nu har så mycket plats att ha alla saker på.. plats var man ju inte bortskämd med i lägenheten, men nu är det ju nästan 200 kvm mer än vi hade för ett halvår sen..

Ja, hur som, min önskelista ser ut så här:

  • Popcornmaskin från OBH-Nordica
  • En stor Sverigekarta att sätta på väggen
  • Boken "fysik i vardagen" av Maria Hamrin och Patrik Norqvist
  • Blomsterbänkar

Från mamma önskade jag mig egentligen en massa andra saker, men det var bara en massa saker hon skulle göra själv, hon är fantastisk på att sy, så jag önskade mig ju så klart tröjor och en väska.. men si hon har inte tid..

Kan inte vara så svårt att köpa en julklapp till mig i år, nyss köpt hus, vi har ingen kratta, ingen spade, yxa, såg, häcksax osv.. en Piassavakvast har vi köpt.. Så saknar vi fortfarande en gräsklippare, men eftersom det bara är mossa på vår gård är det ingen nödvändighet ännu..

Jaja, så kan det vara, nu vet ni vad jag vill ha i julklapp.. Jag skulle bli mycket gladare över en bok än en kratta, jag lovar, och det är mycket enklare att slå in en bok än en kratta.. för att inte tala om en såg...

Boston Tea Party nu, och inte kunde jag sms till pappa att han skulle slå på tv.n heller, som jag brukar, för han har ingen mobil.. mjaa.. Någon som kan rekomendera en bra telefon, med lång tal- och passningstid som är utan kamera?

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar