söndag 20 mars 2011

Bak

Det blev en söndag som söndagar beskrivs i böckerna..

Kvart i åtta började jag att röja här hemma, rensa garderoben, plocka grejer från ett rum till ett annat och sen gick jag in i köket och fastnade där i några timmar.. Jag har bakat Mockarutor, chokladmuffins, hallongrottor, havreflarn och skurna chokladkakor.. Nu i efterhand känns det som ett tidsslöseri, det finns ju så många kakor i affären och goda är de också..

När jag var klar rev jag ur skrubben, skrubben där jag förvarar alla krukor och jordpåsar och allt annat bös som man samlar på sig.. Skruvade upp tre bokhyllor och sen började evighetsgörat med att sortera in allt igen. Kändes oerhört skönt när det var klart, nu när jag kliver in där ser jag vilka krukor jag har, tidigare har de legat i flyttkartonger och jordpåsarna har legat överallt..

Hann se de sista tio minutrarna på bandyfinalen, surt för Bollnäs att domarn dömde bort målet.. Fantastiskt för SAIK med ännu ett SM-guld..

SM-guldet firades i Sandviken idag, jag fick med mig Sofi in på ett söndagspass, rygg och armar blev det och skönt var det.. När vi kom upp från källaren åkte en buss förbi med SAIK-fans vrålande genom de öppna rutorna.. Var och varannan människa var SAIK-rutiga idag, mössor och halsdukar och flaggor som viftades med.. Roligt med glada människor!

Alec har varit i Älvkarleby på sitt premiärfiske idag, två öringar blev det, eller tre men en var för ful så den åkte i igen..


Alec förra året i Älvkarleby

En bild från igår..

En bild på månen från igår, så nära som den var igår har den ju inte varit sen 1992..

Jag.. igår..


Den här helgen hade gärna fått varit en dag längre, jag har en massa saker jag vill och behöver göra men som inte hanns med i helgen.. Får vara effektiv i morgon.

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar