måndag 7 mars 2011

Rehabilitering

Armbågsuppdatering, den känns skapligt bra nu, så pass att jag pallrade mig iväg till gymet efter jobbet.. Det är ju måndag och egentligen har jag vilodag på måndag, men denna vecka blir lite annorlunda och jag måste passa på att träna när jag kan..
Hur som, jag åkte till gymet för ett första pass sen armbågen small, latsdrag, stående rodd och baksida axlar, det fungerade ypperligt! Otroligt skönt att använda musklerna igen.. Det blev ett ganska lätt pass, ett högrepspass, men det går ju det med, i nödfall.. Det är riktigt svårt med rehabiliteringsträning, att träna lagom, inte för tungt och inte för lätt och att dessutom känna efter.. Dra en gång i stången, gör det här ont? Nej, dra en gång till, gör inte ont nu heller.. Vänta nu, kändes det där konstigt?, dra igen, ja det gör nog lite ont, äähh, inte så farligt.. Ja och så fortsätter det.. Jag var inte så en så social varelse på gymet idag, full upp med dialogen med mig själv.. Det gjorde inte ont någongång under passet, iallafall inte vad jag vill erkänna.. I morgon kör jag igen, då är det ben som gäller, det kommer att göra ont, men på ett bra sätt.. :)

Efter passet är armbågen oförändrad, det tycker jag är ett bra tecken.



Nu ska jag ställa mig vid spisen och koka ihop lite matlådor till morgondagen..


Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar