söndag 27 mars 2011

Jag vill fota!

Jösses vilket sug jag har efter att fota, vill ut och leta fina vyer.. Jag ska göra det snart, åka någonstans och tassa omkring med fotoutrustningen.. Fattar inte att man kan få ett sug efter något dyligt, men verkligen, jag har haft det i flera dagar nu..

Idag har jag tränat, varit till jobbet en sväng, tvättat och lagat mat, hälsat på mamma och pappa, träffat farmor och farfar, farbror har jag träffat två gånger.. Träningen går bra nu, armbågen är ju bra och det känns fantastiskt, är dock lite klen i vänstra triceps, den är väl kanske inte helt hel men det kommer, den gör iallafall inte ont..

Det dröjer inte länge innan fåglarna börjar ruva nu, jag har vårkänningar.. Här är ju uggleungen från förra året..

Isen tinar upp och bäckarna rinner, den här bäcken verkar rinna året om då denna bild togs en kall dag för några veckor sen..



Det dröjer inte länge fören bakgrunden blir grön..

Så här såg det ut förra våren i Silfhytteå, löven hade just knoppat fram.. 

Nej men, någon dag kommande vecka ska jag ut och fota, i flera timmar ska jag fota.. Byggnader tänkte jag, har inga bra bilder på såna, jag brukar vanligtvis mest fota nära, kontraster.. Jag har mycket att lära..

Jobbigt med tidsomställning, jag är inte trött än.. Om en halvtimme är jag det.. Rutinmänniska som jag är..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar