onsdag 23 mars 2011

.eps

I fredags var jag in till Reklamhuset i Sandviken och bad om en offert för att sätta reklam på pappas nya buss.. Frågade vilket format de ville ha på loggan och fick till svar att de föredrog .eps.. Inga problem tänkte jag, men så fel jag hade!
Jag har ett program som kan spara i eps, men jag kan inte få in vectoriserade filer dit..
De där företagsloggorna har jag flyttat många många gånger mellan olika program och olika format, jag lär mig ändå aldrig hur det är man gör..

Den är så klart CAD-ritad, det är ett av få program jag behärskar, men det är inte alla som kan ta emot mina CAD-filer.. suck och pust och ååhhh vad jag blir trött när jag inte kan göra det jag vill göra..

Aja, det är väl bara att fortsätta försöka..


Det ska gå! 

Ska ta en flugbinderipaus nu snart.. :) Tänk vad lätt det är att fastna där bland dun och fjädrar, bindtråd och vax.. roligt! 
Är väl lika bra att sitta kvar här på stolen, jag är helslut i mina ben efter böjpasset idag.. Böj är bra! 

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar