måndag 14 mars 2011

Ultraljud..

Så var det dethär med att försöka få tag på hälsocentralen, det är i det närmaste omöjligt, jag höll på att bli fullständigt vansinnig efter 40 minuter och omkring 30-40 uppringningsförsök.. Upptaget.. Telefontid mellan 08.15 och 09.00.. Då bör de ju svara i telefon.. Det är klart, det funkerar ju om man är hemma och sängliggande, men fungerar mindre bra när man är på arbetet, men det är väl så, kan man jobba behöver man inte vård...
Tio minuter efter att telefontiden var slut svarade de i telefon, fantastiskt.. Fick en tid några timmar senare hos en sjukgymnast..

Det är ju då min armbåge som inte blir bra, inte blev den bättre av besöket, inget direkt svar om vad det var för fel, men troligen en bristning.. Fick ultraljudsbehandling.. Ska tillbaka om en vecka för ännu en.. Det ska tydligen vara bra..

Att inte vara tillgänglig skulle inte fungera på ett företag, men inom myndigheter och sjukvården är det precis som det brukar.. Korta telefontider, fullsmäckade scheman och allmänt otillgängligs.. Skulle ett företag bete sig så är de utan kunder efter en vecka.. Det fungerar bara inom den offentliga sektorn.. Än så länge..

Förutom en trasig armbåge som inte vill bli bra och utan diagnos har denna måndag varit bra.. 
Jág har fått min växtbelysning på plats ovanför mina småplantor, det har pluppat upp massa små gröna strånkar ur jorden nu.. Kul!

Jag längtar till morgondagens gympass, det  blir INTE ben, jag ska rehabträna min arm och hoppas den blir bra snart..

Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar