torsdag 10 mars 2011

Språket jag inte förstår..

Efter två vilodagar på rad var jag extra taggad på träning idag, och träning blev det.. Böj böj och ännu mera böj.. En av få övningar som armbågen klarar av..
Kom fram en kille och pratade träning, pratade om muskler och använde deras latinska namn, jahaapp, vad menar du nu? Vad är det? Vadå? Jag förstår ingenting.. Latin och namnet på alla möjligt övningar, det språket har jag inte lärt mig än, trots mina 7 år på gymet..
Det blir väl så när man mest tränar själv, jag behöver aldrig prata med någon om vad vi ska träna eller vilka muskler som ska tränas.. I mitt huvud låter det mer som använder jag namn som "sprattelmaskin, en liten kvarting, hantel bakom nacken osv." mycket okomplicerat.. ;)

Jag ringde sjukvårdsrådgivningen idag, det har aldrig hjälpt mig någongång jag varit sjuk eller trasig, ändå försöker jag, hoppas på att få ett bra svar.. Idag ringde jag och sa att armbågen small när jag tränade för en vecka sen... ungefär såhär lät det
- Jaha, vart gör det ont?
- I armbågen, ovanför knölen närmast kroppen om man står med handflatorna uppåt...
- Är du svullen?
- Nej men jag är blå...
- hmm, jaa, ja det kan ju vara ett muskelfäste..
- Jag kanske ska berätta att det var under ett bänkpresspass som det small...
- Jaha, vilka muskler använder man då?
****Pust****
Jag förklarade hur en bänkpress går till och sa även att det är väldigt viktigt för mig att ha en fungerade armbåge.. Jag berättade också vad det var för vikt på stången varvid hon utbrister - Men som du håller på jänta!
Hur som, hon frågade aldrig vad det var jag tränade när det small, jag tycker väl att det borde göra skillnad när man försöker lista ut vad som hänt.. Om armbågen smäller under en simträning, på innebandyplan eller när man ligger på en bänk med 130 kg på armarna så tror ju iallafall jag att det kan vara stor skillnad på skadorna..
Aja, hur som, hon tyckte jag skulle kontakta hälsocentralen och hoppas på att få remiss till röntgen.. Så det har jag gjort nu..

Nu är maten i ugnen klar..

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar