måndag 21 mars 2011

Vårens planer

Nu börjar planering för en liten bebyggelse i skogen utanför vardagsrumsfönstret.. Så fort snön är borta ska vi åka och hämta ett litet litet hus, ett hus jag fick i födelsedagspresent när jag var barn.. I det lilla huset finns en dörr, ett fönster, en hylla och en pinne.. Detta lilla hus är världens finaste hönshus!

Planen är att göra en hönsgård. Först måste vi bara få godkännande av granner och ett godkännande från kommunen då vi bor i tätbebyggt område..

Önskan är några vaktlar, vaktelkycklingar är stora som humlor när de kläcks..
Vuxna vaklar är inte heller stora, världens minsta hönsfågel..


Ett par dvärgsilkeshöns..


Och ett par Holländska vithättor..

Jag garvar bara jag ser bilder på dessa, de är såå, lite speciella.. haha! Urgulligt!

Vore ohyggligt trevligt med höns till påsk, det är ju några veckor kvar dit.. :)

Till att börja med ska vi då hämta huset och måla om det..

Nu är lunchen slut och jag ska återgå till arbetet..


Återkommer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar